L-theanine

De keuze van Gezondheidsweb 
 prijs/kwaliteit







Ondersteunende werking van L-theanine bij de volgende aandoeningen:
L-theanine Body&Fit

Dosering:
  • Adviesdosering 1 tot 3 keer per dag 200 mg, therapeutische dosering 3 keer per dag 400 tot 800 mg (verdeelt over de dag).
Waarschuwing:
  • Het gebruik van l-theanine is veilig in de aangegeven doseringen.
Indicaties:
  • Laat u ontspannen zonder slaperig te worden terwijl het reactievermogen goed blijft.
  • Voor wie rusteloos, angstig en prikkelbaar is, stress, irritatie, concentratiestoornissen en geheugenstoornissen. Brengt rust en houdt uw geest helder.
  • Helpt een burn-out te voorkomen.
  • Zorgt voor betere leerprestaties, voor een heldere geest, voor een goede gemoedstoestand, verbetert de concentratie.
  • Is goed voor de bloeddruk en ter ondersteuning van het immuunsysteem.
  • Verhoogt het dopamine gehalte in de hersenen.
L-theanine Vitaminstore

Meer info:
  • L-Theanine, een aminozuur dat voorkomt in de bladeren van groene thee en nog meer in witte thee (in zwarte thee minder) dringt zonder problemen door de bloed-hersenbarrière en veroorzaakt in de hersenen een rustgevend effect dat vergeleken is met bijvoorbeeld het effect van een massage, van meditatie of van aromatherapie. Omdat men 10 tot 40 tassen groene thee zou moeten drinken om een werkzame dosis binnen te krijgen van L-theanine, heeft supplement-inname de voorkeur.
  • Zorgt voor ontspanning, zonder dat er een slaperig gevoel ontstaat. Dit is meetbaar doordat het aantal alfa-golven in de hersenen toeneemt.
  • Verbetert het concentratievermogen, het leervermogen en het geheugen. Ideaal tijdens het examen.
  • In tegenstelling tot cafeïne, zorgt l-theanine voor een toename van het GABA-gehalte in de hersenen (gamma-aminoboterzuur). Dit is een neurotransmitter die zorgt voor ontspannen gevoel van welzijn.
  • Verhoogt het dopaminegehalte in de hersenen. Dit is een neurotransmitter voor plezier en beloning, maar ook voor serotonine, de belangrijkste remmende neurotransmitter. Beide neurotransmitters worden in situaties van stress en overbelasting aanzienlijk aangetast.
  • Beschermt de hersenen tegen de neurologische toxiciteit die wordt veroorzaakt door glutamaat, een belangrijke oorzaak van neurologische degeneratieve ziekten. Het vermindert in aanzienlijke mate de mentale, fysieke en sociale problemen die geassocieerd worden met het premenstrueel syndroom. Het normaliseert de bloeddruk. Het verzacht de hinderlijke effecten van cafeïne.
  • L-Theanine wordt het beste op nuchtere maag ingenomen met water of fruitsap, een uur voor en na inname van L-theanine, geen eiwitten nuttigen, deze gaan concurreren met L-theanine en dan is de werking niet ten volle uit.