Luteïne

De keuze van Gezondheidsweb 
 prijs/kwaliteit







Ondersteunende werking van Luteïne bij de volgende aandoeningen:
Luteïne Body&Fit

Dosering:
  • Naargelang de aandoening 6 tot 20 mg/dag.
Waarschuwing:
  • Luteïne heeft een lage toxiciteit mits de men niet meer luteïne per dag inneemt dan de aanbevolen dosering.
Indicaties:
  • Versterkt het immuunsysteem, maakt vrije radicalen onschadelijk.
  • Beschermt de huid vooral tegen UV-straling/zonlicht.
  • Beschermt de slijmvliezen.
  • Ondersteunt de ogen: vermoeide ogen, verbetert het gezichtsveld, cataract, diabetische retinopathie, netvliesdegeneratie.
  • Is goed voor de prostaat.
  • Gaat het verouderingsproces tegen.
  • Gaat oxidatiestress tegen.


Luteïne Vitaminstore

Meer info:
  • Luteïne is een krachtige antioxidant die behoort tot de groep carotenoïden zonder provitamine A activiteit. Luteïne heeft een grotere beschermende werking tegen oxidatie van vetstructuren dan de bekende carotenoïden, zoals alfacaroteen, betacaroteen en lycopeen.
  • Luteïne komt in hoge concentraties voor in de macula (gele vlek), die zo beschermd wordt tegen de achteruitgang die gerelateerd is aan het verouderingsproces en aan oxidatiestress. De gele vlek ligt achter de ooglens. De gele vlek zorgt ervoor dat ons oog kan scherpstellen en dat we kleuren kunnen onderscheiden. De afbraak van de gele vlek in het netvlies (DMLA) is de voornaamste oorzaak van blindheid bij personen ouder dan 45 jaar.
  • De hedendaagse voeding bevat minder dan 2 mg luteïne per dag, terwijl algemeen wordt aangenomen dat een dosis van 20 tot 25 mg noodzakelijk is. De inname van luteïne-supplementen kan het ontstaan van dit afbraakproces van de gele vlek vertragen.