Groene thee

De keuze van Gezondheidsweb 
 prijs/kwaliteit







Latijnse naam: Camellia sinensis
Andere namen: Theestruik, Chinese thee, Ceylon thee, bladjesthee, green tea
Toepassing bij klachten:
Inwendig gebruik:
Krachtige antioxidant, vermindert schade aan DNA, helpt kanker voorkomen, remt de groei van kanker af, beschermt het hersenweefsel tegen oxidatieve schade:
  • Vroegtijdige ouderdomsverschijnselen, veroudering van de huid.
  • Beschermt tegen radioactieve straling, röntgenstraling.
  • Beschermt tegen de negatieve effecten van radiotherapie en chemotherapie.
  • Helpt netvliesdegeneratie en vermindering van gezichtsvermogen voorkomen.
  • Beschermt tegen de negatieve gevolgen van roken en sigarettenrook.
  • Verlaagt het risico op mondkanker, slokdarmkanker, longkanker, maagkanker, dunne-darmkanker, pancreaskanker, colonkanker, borstkanker, baarmoederhalskanker, prostaatkanker en huidkanker.
Helpt atherosclerose voorkomen, beschermt en stabiliseert de haarvatwanden, beschermt de bloedvaten tegen schade door vrije radicalen, cholesterolverlagend en triglyceridenverlagend, ondersteunt de hartfunctie, verwijdt de kransslagaders, bloedverdunnend, verlaagt de bloeddruk:
Opwekkend op het zenuwstelsel:
Samentrekkend:
Groene thee (EGCG) DeOnlineDrogist

Dosering: 
  • Algemene onderhoudsdosering: 500 mg groene thee extract (met 400 mg catechines waarvan 200 mg EGCG) per dag.
  • Algemene therapeutische dosering: 500-1500 mg extract (met 400-1200 mg catechines waarvan 200-600 mg EGCG) per dag.
  • Neem groene thee-extract bij de maaltijd in, niet op de nuchtere maag.
Gebruikte delen:
  • De 2 eerste blaadjes van de tak met de ongeopende knop.
    Waarschuwingen:
    • In de aangegeven dosering zijn van camellia sinensis extracten geen contra-indicaties bekend.
    • De meest voorkomende neveneffecten van groene thee zijn slapeloosheid, onrust en nervositeit, veroorzaakt door de cafeïne in groene thee.
    • Het stimulerende effect van groene thee is echter duidelijk minder dan dat van koffie. Gemiddeld bevat een kop groene thee 50 mg cafeïne. Koffie kan tot 150 mg cafeïne bevatten.
    • Andere bijwerkingen van groene thee zijn, ook in hoge doseringen, niet geconstateerd.
    • Ook de 5000 jaar lange ervaring met het drinken van groene thee heeft geen bijwerkingen aan het licht gebracht.
    • Interacties met reguliere of natuurgeneesmiddelen zijn mogelijk. Raadpleeg hiervoor een deskundige.
    Groene thee (EGCG) Vitaminstore